יום רביעי, 7 ביולי 2010

יום לימודים מתוקשב

                                                                                                                            

יום הלימודים השלישי בסמסטר ג' היה יום מתוקשב. קיבלנו מטלות והקדשנו את היום לביצוען בבית.
באותו יום הרגשתי מאותגרת בעיקר בקורס של ד"ר חגית מישר- טל, בקורס :'שילוב טכנולוגיות תקשוב ולמידה'. בקורס זה נתבקשנו להתחלק לקבוצות, לתרגם מאמר באנגלית ולענות על מספר שאלות. את המטלה ביצענו בסביבת וויקי, סביבה המשמשת כאמצעי ללמידה שיתופית מכוונת, המפתחת מיומנויות חשיבה גבוהות. בסביבה זו המורה יכול להעריך את תהליך הלמידה של כל משתתף מבחינה כמותית ואיכותית וכך ניתן לקדם כל משתתף. בקורס אחר, 'עקרונות בפיתוח סביבות למידה מתוקשבות', אופן הלמידה היה בפורום הלימודי.
סביבת וויקי וסביבת הפורום הלימודי, שתיהן סביבות מקוונות א- סינכרוניות, ההשתתפות בכל סביבה אינה מוגבלת בזמן או במקום והמורה יכול למדוד את איכות וכמות ההשתתפות של כל משתתף בסביבה הלימודית, להבין את צורת החשיבה שלו ולקדם אותו. בשתי הסביבות רמת החשיבה והכתיבה גבוהות.
אם כן מה ההבדל בין למידה בסביבת וויקי ללמידה בפורום?
הלמידה שלי בסביבת וויקי עדיין בעיצומה, אך מחוויית הלמידה שלי בשתי הסביבות:
בסביבת הפורום- הרגשתי יותר בטוחה, המנחה/ המורה נמצא תמיד איתנו, לאורך כל תהליך הלמידה, ומכוון בשעת הצורך, בסביבת וויקי - התחושה היא שהמנחה נתן משימה ויתייחס אליה רק בסוף, התמיכה במהלך המשימה היא רק מחברי הקבוצה.
אין לי ספק שההתנסות בלמידה בסביבת וויקי תתרום לי בעיקר באופן אישי, בלימודיי לתואר שני, בהכרת והבנת המערכת. כמורה למתמטיקה אני חושבת שהשימוש בסביבת הפורום יותר מתאים בתהליך הלמידה: הצגת פתרונות לשאלות/ חידות, העלאת שאלות בנוגע לדרך פתרון תרגילים ועוד, סביבת וויקי מתאימה למקצועות עם מלל, שמצריכים פיתוח של רעיונות של המשתתף.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה