יום רביעי, 8 בספטמבר 2010

מה לעץ הבמבוק הסיני ולתחום התקשוב????

לקראת ראש השנה קיבלתי ממנהל ביה"ס סרטון במייל.
לאורך הצפייה, עלו בי אנלוגיות לתחום התקשוב.
בסרטון מציגים אדם שקיבל על עצמו לשנות מספר דברים בחייו. בסוף השנה הוא מגלה שהוא נשאר אותו אדם. הוא היה מיואש ופנה אל רבו. רבו סיפר לו על מהלך צמיחתו של עץ הבמבוק הסיני: לעץ הבמבוק הסיני לוקח 5 שנים לצמוח לגובה של בניין, בתנאי שכל הזמן משקים ומטפחים את השתיל. ומה קורה מתחת לאדמה? מתפתחת רשת מסועפת של שורשים שתוכל לתמוך בצמיחתו המתפרצת של הבמבוק.
מוסר ההשכל של הרב היה: לא להתייאש, ע"י טיפוח שורשי השינוי כל אחד יפרוץ ויגיע לגבהים עצומים במה שהוא רוצה או מצפה.
מכאן אני חושבת שהאנלוגיה ברורה: תחום התקשוב הוא יחסית חדש, אך אין לי ספק שאם נהיה יותר מודעים לתועלת שהטכנולוגיה יכולה להביא בתחום החינוך, מערכת החינוך תהיה במקום שונה ממה שהיא נמצאת היום.
למרות הקשיים הקיימים, כגון: מחסור במחשבים, חוסר מיומנויות בשימוש במחשב ועוד. תפקידינו לטפח את תחום התקשוב, עם מה שנתון, יום יום ואז תחום זה יפרוץ.
הרשת המסועפת של הבמבוק היא בעצם השימוש והידיעות שכל מורה מביא איתו למערכת החינוך וכולם ביחד מקדמים את השימוש בטכנולוגיה בתחומי ההוראה והלמידה.
אם לא ננצל ונמצה את נפלאות הטכנולוגיה נשאר בדיוק באותו המצב שהאיש במשל, הגיע איתו בסוף השנה- הרגשה של ייאוש! ייאוש מהעובדה שלא נעשו דברים משמעותיים עם המחשב. שימוש שנעשה בעיקרו להדפסה, שליחת מיילים,כדו' .

תפקידינו להיות סוכני שינוי ( כמו שלמדנו בקורס של ד"ר שרה שדה) בבית הספר, השינוי יבוא מלמטה, מאיתנו. עלינו לטפח את שורשי השינוי ולהעלות למודעות את חשיבות וערך הלמידה באמצעות המחשב ובנחישות!

שתהיה שנה טובה, שנה של צמיחה בתחום התקשוב ובשאר התחומים.

http://www.youtube.com/watch?v=1KjY9zlhpbo